Home > . > Το Ποτάμι : Υπερτριπλασιασμός διαφήμισης στην ΑΥΓΗ τα τελευταία 2 χρόνια με 1500 φύλλα τιράζ…

Το Ποτάμι : Υπερτριπλασιασμός διαφήμισης στην ΑΥΓΗ τα τελευταία 2 χρόνια με 1500 φύλλα τιράζ…

12/07/2016

Τυχαίο; Δεν νομίζω…


Στη συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής την 12η Ιουλίου, για τα δάνεια των Κομμάτων και των ΜΜΕ εξετάσθηκε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς, κ. Πουλόπουλος. Ο βουλευτής Αττικής του Ποταμιού, Γ. Μαυρωτάς, ξεκίνησε την τοποθέτησή του, λέγοντας ότι η Τράπεζα Πειραιώς «κληρονόμησε» την Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδας το 2012, που είχε χορηγήσει το 73% των δανείων προς κόμματα (κυρίως ΝΔ και ΠΑΣΟΚ). Απευθυνόμενος προς τον κ. Πουλόπουλο, ρώτησε αν η Τράπεζα Πειραιώς έλαβε υπόψη της στην εξαγορά της ΑΤΕ το χαρτοφυλάκιο δανείων σε κόμματα της τελευταίας. Διεπίστωσε μάλιστα, ότι αν είχαν εγκαίρως καταγγελθεί τα δάνεια από την τότε ΑΤΕ θα είχαν λάβει τη νομική οδό και δεν θα είχαν κληρονομηθεί από την Τράπεζα Πειραιώς. Επίσης, τόνισε το γεγονός ότι υπήρξαν άλματα στη δανειοδότηση και στην αύξηση των πιστωτικών ορίων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ από την ΑΤΕ, τα οποία συνέπιπταν σε περιόδους εκλογών, όπως το 2004 και το 2007.

Στο ζήτημα της διαφημιστικής δαπάνης ο βουλευτής του Ποταμιού σημείωσε ότι η Τράπεζα Πειραιώς πρωταγωνιστεί, δίνοντας ένα πολύ μεγάλο ποσό, όσο όλες οι υπόλοιπες συστημικές τράπεζες μαζί. Σε αυτό το σημείο, ρώτησε τον κ. Πουλόπουλο, εάν εξαρτάται η διαφημιστική δαπάνη από τη στάση της αρθρογραφίας μιας εφημερίδας ως προς την Τράπεζα.

Συνεχίζοντας, έκανε την αποκάλυψη, ότι η εφημερίδα ΑΥΓΗ παρόλο που η κυκλοφορίας της διαχρονικά είναι πολύ χαμηλότερη 6-7 φορές για παράδειγμα από την ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, έχει για το 2015 σχεδόν διπλάσια διαφημιστική δαπάνη ύψους 223,5 χιλιάδες ευρώ.

Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι σε βάθος χρόνου από τις 660.000 ευρώ περίπου, που έλαβε η ΑΥΓΗ τα τελευταία 11 χρόνια, το 70%, δηλαδή τα 440.000 ευρώ, δόθηκαν το 2014 και το 2015! Επίσης, ενώ το 2013 είχε δώσει η Τράπεζα για διαφημιστική δαπάνη στην ΑΥΓΗ 70 χιλ.€, το 2014, που ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε την πρώτη θέση στις Ευρωεκλογές, η διαφημιστική δαπάνη στην ΑΥΓΗ υπερτριπλασιάστηκε στις 220 χιλ.€.

Μάλιστα, ο κ. Μαυρωτάς σημείωσε ότι μάλλον δεν είναι τόσο πολύ η επιρροή της εφημερίδας στους αναγνώστες, αλλά η επιρροή του κόμματος, που στηρίζει την εφημερίδα, και παίρνει έτσι μερίδιο διαφημιστικής δαπάνης, συμπεραίνοντας ότι η υπέρμετρη διαφημιστική δαπάνη προς την ΑΥΓΗ δόθηκε για να υπάρχει καλύτερη σχέση της Τράπεζας με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Μαυρωτάς έδωσε στοιχεία, ότι ούτε η κυκλοφορία της ΑΥΓΗΣ είναι μεγάλη, αλλά ούτε και η επισκεψιμότητα του site της ΑΥΓΗΣ, όπως αντέτεινε ο κ. Πουλόπουλος, έναντι του site της ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ είναι υψηλή, για να δικαιολογούν τα παραπάνω και μάλιστα υπολείπεται πολλών θέσεων στη σειρά κατάταξης στην επισκεψιμότητα.

Τέλος, ο κ. Μαυρωτάς ρώτησε τον κ. Πουλόπουλο για το αν θεωρεί ότι οι τελευταίες αλλαγές στις διοικήσεις των τραπεζών «αφελληνίζουν» τις τράπεζες κι αν αυτό είναι επικίνδυνο για την ελληνική οικονομία. Ο κ. Πουλόπουλος επιφυλάχτηκε να απαντήσει, περιμένοντας, όπως είπε, δείγματα γραφής. Κλείνοντας, ο κ. Μαυρωτάς ρώτησε αν υπάρχει πλέον το θεσμικό πλαίσιο στις τράπεζες, ώστε να μην επαναληφθούν αντίστοιχα φαινόμενα του παρελθόντος προνομιακών σχέσεων με κόμματα και ΜΜΕ, λαμβάνοντας καταφατική απάντηση από τον κ. Πουλόπουλο.

Γιώργος Μαυρωτάς – Αττικής

Αντίλογος (Antilogos-gr)

Mirror στο Antilogos-gr.blogspot.com.

%d bloggers like this: